Тожикистон Республикаси Президенти Эмомали Раҳмон халқаро Наврўз байрами иккинчи сессиясида чиқиш қилар экан, бу кун ориёий халқлар ва дунёнинг турли минтақалари кўп сонли миллатларининг қадимий байрами эканлигини эслатиб ўтди. Давлатимиз бошлиғи Наврўз дўстлик, биродарлик, бирлик, жипслик, тинчлик, барқарорлик, гуноҳларни кечириш, қалбларни гина-кудуратлардан тозалашни тарғиб қилиб, баҳор ва экин-тикин ишларининг бошланиши, гуллаб-яшнаш ва шамсий янги йили кириб келганини билдиришини таъкидлади.
Бир неча минг йиллар аввал бу байрам оламшумул шарафга эга эди. Бирлашган Миллатлар Ташкилоти Бош ассамблеяси томонидан Наврўзнинг халқаро байрам, деб эълон қилиниши бу қадриятларга эҳтиром белгиси ҳамда Наврўзни байрам қилувчи Тожикистону бошқа мамлакатларнинг ёруғлик ва янгиликка интилишлари натижаси ҳисобланади.
Жорий йилнинг 19 марти куни мамлакатимиз Президенти Эмомали Раҳмон иштирокида пойтахтдаги «Кохи Наврўз» мажмуасида мазкур халқаро байрамга бағишланган тантанали йиғилиш бўлиб ўтди. Бу байрамона тадбирда иштирок этиш учун ҳукумат, парламент, меҳнат жамоалари вакиллари, Душанбе шаҳрида аккредитацияси бўлган дипломатлар таклиф қилинди. Шунингдек, санъат усталарининг байрамона концерти ташкил қилинди.
Наврўз байрами – баҳорий тенгкунликни тожикистонликлар ўзига хос хурсандчилик ва интиқлик билан кутиб олишади. Бу кунларда янги ҳаётнинг уйғониши ҳис этилади. Табиат ва кишилар қиш билан хайрлашадилар. Бу байрамлар республикамизда дам олиш кунлари саналади.
Бироқ, ҳамма ҳам баҳорнинг кириб келишини байрам ҳисобламайди. Маҳаллий исломчилар Наврўзни миллий байрам сифатида қабул қилишмай, бу ёрқин кунни бошқалар учун зулматга айлантиришга уринишади. Ислом дини ва қонунга риоя этувчи мусулмонларга қарши бўлмаган мустақил давлатимиз алоҳида диний етакчилар раҳбарлигидаги курашувчан кўринишларга ҳушёр муносабатда бўлади. Шундай кимсалардан бири Наврўзни байрам қилиш тақиқланган, мусулмонлар учун ҳаром эканлиги тўғрисида лоф уради. Аввал у Григориан тақвими бўйича Янги йилнинг кириб келишини нишонлашни ҳам инкор қилган ҳамда аёлларни баҳор бошида келадиган уларнинг касбий баҳорий байрами – Оналар кунидан маҳрум этишга ҳам уриниб кўрганди.
Ёши, миллат ва эътиқодидан қатъий назар, аксарият фуқароларнинг севимли баҳорий байрамларига қарши чиқиш қилар экан, исломчилар жамиятда атайлаб фитна уюштириш: мусулмонлар ва даҳрийларни, мухолифат ва ҳукуматни бир-бирига қарши қилиш; жамиятни халқ анъаналаридан маҳрум қилиш; миллионлаб кишилар рамзий тақвимий байрамларини навбатдаги фуқаролик қарама-қаршилигига айлантиришга ҳаракат қилиб келишмоқда. Радикал айирмачилар гарчи Янги йил ва Янги кун неча ўн йиллар давомида тожикистонликлар учун халқ байрамига айланиб улгурган бўлса ҳам Янги йил байрамини христиан дини, Наврўзни эса мажусийлар анъаналари билан асоссиз боғлаб, уларга нисбатан салбий муносабат билдиришади. Аҳолининг катта қисми диний ва миллий маросимларни инкор этмаган ҳолда, мустақиллик даври анъаналари ва урф-одатлари билан ҳамоҳанг яшаб келишмоқда.
Республика бу байрамларни нишонлашга тайёргарлик кўра бошлаганда алоҳида диний арбоблар ҳар доим иғвогарона баёнотлар билан чиқиш қилишади. Бу эса радикал шахслар томонидан диний ва ижтимоий душманликни учқунлантиришга туртки сифатида баҳоланади. Бундай мурожаатлар республика аҳолисига навбатдаги кўнгил совуши ва исломчиларни қабул қилмасликка сабаб пайдо қилади.
Тожикистонда Наврўзни қайд этишда мажусийлар байрами, деб қаралмайди. Бу байрамни халқ севади ва кутади. Айнан шу кунлари меҳнат муҳожирларининг Россиядан совғага жўнатган маблағлари ҳажми ошади. Муқим яшовчи фуқаролар Наврўз байрами арафасида байрамона дастурхон учун харид қилишиб, йилнинг файзли бўлишини ният қиладилар. Бу ҳолатда сумалак – муаммо эмас, балки мафкуравий қарама-қаршиликка сабаб бўлади. Мусулмонлар ва номусулмонлар, эътиқодлилар ва даҳрийлар, ёшлар ва катта ёшдагилар, қора ҳижобга ўранганлар ва «Наврўз маликаси» каби ёрқин атлас либос кийганлар ўртасида жанжал чиқириш учун сабаб бўлади.
Халқ томонидан минг йиллар давомида ташкил топган анъаналар – бу миллий тарихнинг бир қисми ҳисобланади. Алоҳида шахслар истаги ёки хусусий қарорлари билан уларни бекор қилишнинг имкони йўқ. Бу байрамга рози бўлмаган шахсларнинг тантанани рад этиш учун фуқаролик, конституцион ҳуқуқлари бор. Аммо, халқнинг баҳор байрамларини кутиб олишларига халақит бериш учун эса ҳеч қандай ҳуқуққа эга эмасдирлар.
Азиза Сафарова.
Тинчлик ва миллий бирлик асосчиси - Миллат пешвоси, Тожикистон Республикаси Президенти муҳтарам Эмомали Раҳмон таъкидлаганидек, суғориладиган ерларда илм-фан ютуқлари асосида пахта ҳосилдорлигини ошириш, енгил саноат ривожининг асоси ва кўплаб иш жойлари манбаидир.
Эътибор берайлик, Вахш водийсида пахтачилик соҳасидаги вазият яхши томонга юз тутмаяпти. Чунки репродукцияси стандартга мувофиқ
Муфассал...
Ўринбой УСМОН 1951 йилнинг 2 ноябрида Тожикистонда, Суғд (собиқ Ленинобод) вилоятининг Бобожон Ғафуров ноҳиясидаги Исфисор қишлоғида дунёга келган. 1968 йили Розия Озод номли 6-ўрта мактабни битирган. Тошкент Давлат университети журналистика факултетини (1968-1973) тугатган.
1973 йилдан иш фаолиятини бошлаган. У ўша пайтдаги Ленинобод вилоятининг "Ҳақиқати Ленинобод" газетасида, аввалига,
Муфассал...2015
1-2015
2-2015
3-2015
4-2015
5-2015
6-2015
7-2015
8-2015
9-2015
10-2015
11-2015
12-2015
13-2015
14-2015
15-2015
16-2015
17-2015
18-2015
19-2015
20-2015
21-2015
22-2015
23-2015
24-2015
25-2015
26-2015
27-2015
28-2015
29-2015
30-2015
31-2015
32-2015
33-2015
34-2015
35-2015
36-2015
37-2015
38-2015
39-2015
40-2015
41-2015
42-2015
43-2015
44-2015
45-2015
46-2015
47-2015
48-2015
49-2015
50-2015
51-2015
52-2015