(Давоми. Бошланиши ўтган сонларда.)
Яъни, аввало, янги диний экстремистларнинг ўзларини «ҳақиқий Ислом издошлари» ва «асл Ислом» намояндалари, дея аташлари тез ишонувчан мусулмонларни ўз алдовларига ишонтириш ҳамда бу йўл билан ўз тарафларига оғдириш эканлигига эътибор қаратиш зарур. Зеро, Ислом таълимоти асрлар давомида буюк олимлар томонидан ҳар томонлама ўрганилган, унинг тўғри тушунчаси ва аниқ бажарилиши Пайғамбар (с.а.в.) замонидан бугунги
авлодларгача етиб келган. Хусусан, Ислом дини тўрт мазҳаби имомлари ўз мазҳаби таълимотининг ҳар бир меъёрларини Қуръон ва суннат ҳамда уламолар фикрлари билан асослаганлар. Улар, жумладан, Имоми Аъзам – Абуҳанифанинг юқори илмий, имону парҳезкорлиги даражасини тарих ва башарият аҳли яхши билади.
Шунга қўшимча ҳолда, ушбу мазҳабларнинг минг йиллардан буён мавжудлиги, уларнинг асослари таниқли ва мўътабар олимлар томонидан аниқ ўрганилгани сабабли, бугун унга Қуръон ва суннат нуқтаи назаридан шубҳа кўзи билан қараш мумкин эмас. Чунки бу масалани жамият ва оддий халқ даражасида кўриб чиқиш фитна қўзғатиш саналади.
Шунинг учун ҳам, бир неча ному унвонсиз шахслар томонидан асл ва ҳақиқий Исломга даъво қилиш ҳамда мазҳабларни нотўғри ҳисоблаш ҳеч бир соғлом ақлга сиғмайди. Кимнингдир озгина бўлса-да, диний саводи бўлса, бундай гуруҳ аъзоларининг Ислом мазҳаблари тўғрисида, ҳатто, гапиришга ҳақи йўқлигини яхши биладилар. Мавзуни тадқиқ этиш жараёнида шу нарса маълум бўлдики, на Яқин Шарқ ва на бизнинг минтақамиздаги (Марказий Осиё ва Афғонистон) диний бузғунчи гуруҳлар сафи ҳамда раҳбарлигида Ислом таълимотини тўлиқ расмий равишда олган ва фатво чиқариш салоҳиятига эга бирор-бир шахс йўқ. «Ал-Қоида» раҳбари Усома Бин Лодан, «Ислом давлати»нинг ўзича тайинланган «халифа»си Абубакр Бағдодий, «Толибон»нинг бугунги раҳбари Ахтар Мансур, «Ҳизби таҳрир», «Ўзбекистон Ислом ҳаракати» ва «Ансоруллоҳ»нинг айни пайтдаги раҳбарлари ҳамда бошқаларнинг бирортаси олий диний таълим олмаганлар. Шунингдек, улар фатво чиқариш ҳуқуқига эга эмаслар. Шу боисдан ҳам, агар диний ва мазҳабий салоҳият хусусида гап кетадиган бўлса, аввало, диний экстремистик гуруҳлар раҳбарларининг илмий ва диний салоҳиятлари жуда шубҳалидир.
Шундай экан, экстремистларнинг «асл Ислом»га даъво қилишлари ва уларнинг «интернет имомлар»и-ю мазҳабни инкор этишлари асоссиз ва пуч гаплардир. Бу барчага маълум.
Иккинчи таъкид: Экстремистларнинг ҳанафий мазҳабга бўлган қаршиликлари Тожикистонда турли ихтилофлар ва қон тўкилишларга сабаб бўлади.
Ҳанафий мазҳаби мамлакат диний муҳитида Тожикистон мусулмонлари аксариятининг мазҳаби саналиб, тожикларнинг анъанавий мазҳаби сифатида амал қилиб келади. Аммо бузғунчиларнинг янги чиққан равиялари эътиқод, фиқҳ, ибодат, диний ва жамият қарашларида ҳанафий мазҳабидан буткул фарқ қилади. Бу эса, мазҳабий ихтилофларнинг вужудга келишига сабаб бўлади. Шу боисдан ҳам, бузғунчилар томонидан Тожикистондаги ҳанафий мазҳаби меъёрларининг инкор этилиши ва халқнинг диний амалларини ботил санашлари жамиятимизда катта диний баҳснинг пайдо бўлишига олиб келади.
Мисол учун, диний бузғунчилар ҳанафий мазҳабини нотўғри, дея даъво қилган пайтда, бу бугунгача ҳанафий мазҳаби доирасида қилинган барча ибодатларнинг шаръий қадри йўқлигини англатади. Яъни халқимиз юз йиллардан буён катта эътиқод билан бажарадиган намоз, рўза, никоҳ, талоқ, жаноза ва бошқалар гўёки, «Ислом доирасида» эмасмиш. Бундай даъволар жамият орасида тарқалар экан, халқ динга шак келтириш, умумий ишончсизлик ва психологик инқироз ҳолатига тушиб қолади. Бундай ҳолатда инсон, ҳатто, йигирма йил давомида ўқиган намозлари тўғри бўлганми ёки йўқлигига шубҳа қилиб қолади. Аёли билан яшаган ўн йили «ҳалол» бўлганми ёки «ҳаром»? Беш йил олдин вафот этган отасини «исломий жаноза» билан ерга қўйганмиди ёки йўқ?
Табиийки, бундай баҳслар бориб-бориб амалий хусусиятга ўтиб, инқирозни вужудга келтиради. Масалан, охирги йилларда Ироқ Курдистонидаги баъзи ёшлар такфирчи салафий равиясига эргашган ҳолда, ота-боболарининг мазҳабини «бидъат» санаб, бир неча йиллар олдин вафот этган яқинларини шофеий мазҳаби меъёрлари асосида жаноза қилинганларнинг қабрлари тепасига бориб, қайтадан жаноза ўқишга мажбурлашмоқда. Ҳаттоки, ушбу минтақадаги бир гуруҳ бузғунчилар қишлоқларидаги қабристонларни булдозерлар билан текислаб ташладилар. Зеро, шофеий мазҳабига кўра, қабрларнинг тепа шаклда бўлиши диний бузғунчиларнинг ақидаларига тўғри келмас эмиш. Тожикистонда ҳам хорижда диний таълим олиб қайтган баъзи ёшлар юқоридаги ақида тарафдоридирлар. Бундай ихтилофлар минтақадаги қонли тўқнашувларга сабаб бўлди.
(Давоми бор.)
МЕНИ УСТОЗИМДАН АЙЛАДИНГ ЖУДО…
(мувашшаҳ)
Ўлмас ака ўтди. Ёлғон, бу - ёлғон,
Лекин Сиз тириксиз, яшайсиз ҳамон.
Минг-минглаб шогирдлар қалбида борсиз,
Ажойиб эдингиз - камтарин инсон.
Сизни фарзанд доғи этди-ку, адо,
Муфассал...
Тинчлик ва миллий бирлик асосчиси – Миллат пешвоси, Тожикистон Республикаси Президенти муҳтарам Эмомали Раҳмоннинг Тожикистон Республикаси Олий Мажлисига йўллаган навбатдаги Паёмида ташқи сиёсатнинг асосий йўналишларига алоҳида тўхталиб ўтилди. Миллат пешвоси жаҳон ҳамжамиятининг бугунги вазиятини ҳар томонлама таҳлил қилиб, республикамизнинг миллий манфаатларни татбиқ этиш асосида танлаган
Муфассал...2015
1-2015
2-2015
3-2015
4-2015
5-2015
6-2015
7-2015
8-2015
9-2015
10-2015
11-2015
12-2015
13-2015
14-2015
15-2015
16-2015
17-2015
18-2015
19-2015
20-2015
21-2015
22-2015
23-2015
24-2015
25-2015
26-2015
27-2015
28-2015
29-2015
30-2015
31-2015
32-2015
33-2015
34-2015
35-2015
36-2015
37-2015
38-2015
39-2015
40-2015
41-2015
42-2015
43-2015
44-2015
45-2015
46-2015
47-2015
48-2015
49-2015
50-2015
51-2015
52-2015