Биз билан боғланинг:

   

Бизга қӯшилинглар

ХАБАРЛАР

ИЖТИМОИЙ ҲАЁТ

Муаллиф: Super user Категория: ИЖТИМОИЙ ҲАЁТ
Чоп этилган 09 Октябр 2015 Кӯришлар: 2020
Печат

 

oilaaaТарбия – ҳар қандай жамиятнинг фаол аъзосини, маънан комил шахсни вояга етказишнинг энг муҳим воситасидир.

Айниқса, бугунги террорчи ва бузғунчи ҳаракат, ташкилот ҳамда  партиялар ғояларининг ёшлар онгини заҳарлаб, уларни турли жаҳолат ботқоқларига ботираётган даврда соғлом тарбияга бўлган эҳтиёж бир неча марта кучайди.

Жуда мураккаб бўлган таълим-тарбия жараёнига бир ёқлама ёхуд енгил-елпи ёндашишнинг натижаси бесамар бўлишини ҳаётнинг ўзи исботлаб турибди.

Ёшларнинг оз бўлса-да, турли террорчи ва бузғунчи гуруҳларнинг ёлғон ваъдаларига учиб, жинояту жаҳолат кўчаларига кириб кетиш ҳолатлари жамиятимизда учраб турибди.

Бу эса, ёшлар тарбиясига эътиборни янада кучайтиришни, унинг самарасини ошириш йўлларини излаб топишни тақозо этади.

Бунинг асосий йўналиши – тарбияда мактаб ва оиланинг устувор ҳамкорлигидир.

Демак, тарбия жараёнига мактаб ва оила бараварига кенг кўламли ибратли ишларни қамраб олган ҳолда жалб этилмоғи талаб қилинади.

Бу борада оила соғлом тарбиянинг асосий ўчоғи ҳисобланади. Зеро, тарбияланувчи бир сутканинг, яъни йигирма тўрт соатнинг тўртдан уч қисмида оиланинг қучоғида бўлади.

Бола тарбиясининг ҳар томонлама етук бўлиши учун ота-она зиммасида катта масъулият ётади.

Давлатимиз сарвари ташаббуси билан «Фарзанд тарбиясида ота-онанинг масъулияти тўғрисида»ги Тожикистон Республикаси қонунининг ишлаб чиқилиши ва ҳаётга татбиқ этилиши бежиз эмас.

Шу боис ҳам, мактаб ва оила ўртасида зич алоқа ўрнатилиши шарт ва зарур.

Масаланинг иккинчи томони шундаки, мактабда ҳам боланинг таълим-тарбияси қаттиқ назорат остига олиниши зарур бўлади. Хоҳ дарс, хоҳ тарбиявий соат жараёни бўлсин, боланинг онгига террорчи ва бузғунчи ташкилотлар фаолияти замирида қонли, мудҳиш воқеалар ётганлиги мудом уқтириб борилиши керак.

 Ўқитувчининг тез-тез боланинг оиладаги хатти-ҳаракати, умуман, фаолиятидан огоҳ бўлиб туриши фойдадан холи бўлмайди. Унинг кўча-кўйдаги саъй-ҳаракатлари дарс ёки тарбиявий соат жараёнида рағбат ё танбеҳ билан баҳоланиб борилиши яхши самара бериши мумкин.

Мактаб ва оила ўртасидаги зич алоқанинг аҳамияти шундан иборатки, боланинг оилада олган тарбияси мактабда бериладиган таълим-тарбия билан боғланиб, ёш бўғин маънавиятининг пайдо бўлиши ва шаклланишида ижобий рол ўйнайди. Бола тафаккурида замонавий дунёқараш таркиб топади.

Нима бўлганда ҳам, мактаб ва оила ўртасида мунтазам алоқанинг ўрнатилиши бола тарбиясида ўз олдимизга қўйилган мақсадга эришишнинг унумли йўлларидан биридир.

-Тарбия- виждон иши, таълим эса, фаннинг вазифаси. Кейинчалик инсон вояга етгач, билимнинг бу икки тури бир-бирини тўлдиради,-деган эди донишмандлардан бири.

Хуллас, билимсиз тарбияни, тарбиясиз билимни шакллантириб бўлмайди. Яъни тарбияли инсон том маънодаги билим эгаллаган, ўз навбатида билимли инсон пухта тарбия кўрган бўлиши шубҳасиздир.

Ана шундай замонавий билимлар билан қуролланган, юксак маънавиятли, комил шахсни тарбиялашда оила ҳам, мактаб ҳам бир хилда масъулдир.

Бола тарбиясига ота-она ва устозларнинг виждонан ёндашиши давр қўяётган бирламчи талабдир…

 

Гавҳар САИДОВА, ўқитувчи.

Турсунзода шаҳри.

Мамлакатимизда ижтимоий аҳвол сизнингча?

Аъло - 38.5%
Яхши - 38.5%
Ӯртача - 0%
Ёмон - 7.7%
Билмайман - 15.4%

Проголосовали: 13

КАЛЕНДАР

« Сентябр 2025 »
Дш Сш Чш Пш Жм Шб Яб
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

МАҚОЛАЛАР

Маънавий устоз

 

Табаррук газетамиз "Халқ овози" 90 ёшга тўлибди. Газета тарихи ҳақида сўзлар эканмиз, устоз Ҳожи Содиқни эсламай бўлмайди…

Сўз устоз ҳақида борар экан, мураббий, тарбиячи деб ифтихор-ла тилга олинадиган саховатпеша, бепоён меҳру мурувват, одамий фазилатлар соҳиби бўлган бу заҳматкаш инсоннинг нурли сиймоси кўз ўнгингизда гавдаланади, хотирангиз гўшаларида қад ростлаб, сизга меҳрибон кўзлари-ла нигоҳ ташлаб

Муфассал...

Насрдаги туйғулар

 

МУАЛЛИМА

Яқинда сизни учратиб қолдим. Ўқувчиларингиз орасида ёшариб кетгандайсиз. Сизни кўрдим-у болалигим ёдимга тушди. Дарсни:

-Болажонларим, деб бошлардингиз. Ўйинқароқ  эдик, сизни кўпинча койитиб қўйсак-да, кенг феъл, меҳрибон нигоҳ билан бизга сабоқ беришни давом эттирардингиз. Мулойим овозингиз ҳали-ҳануз қалбимда акс-адо бериб турибди. Биринчи ўқитувчимга, деб олиб борган даста гулларим  кўз ўнгимда.

Кейин йиллар ўтди. Сўнгги қўнғироқнинг жарангдор садоси юрагимизга жо бўлди. Беғубор болалик, ўсмирлик даври ортда қолди. Сиз каби устозлар дуоси билан мустақил ҳаётга дадил қадамлар қўйдик, муаллима.

Мана кеча сизни учратиб қолдим.  Ширинтой болажонларингиз атрофингизда парвона.

...Мен шу лаҳза ўз болалигим билан учрашгандай бўлдим.

 

ШАМОЛ ВА МУСИЧА

Шамолнинг қаҳри – қаттиқ. Бунча ҳам қаттиқ эсмасанг, деб ёлборарди мусича, ахир инимни бузиб, полапонларимни…

Мусичанинг илтижолари зое кетди. У бузилган уяси атрофида бир-икки айланди-да, ерга қўнди. Ўлиб ётган полапонларига боқаркан, яна гир айланди. Шамол ҳамон қутурар, хас-чўпларни турли томонларга  учирарди.

Орадан вақт ўтиб, мусича яна жўжа очди. Шамол эсарди. Энди мусича унга парво қилмайди – шамолдан панада полапонларига меҳр билан емиш улашади. Шамол қанча ғазаб отига минмасин, мусича хотиржам болаларига андармон бўлади. Тоза ҳаводан тўйиб-тўйиб нафас оларкан, мусича: -Бир вақтлар сизлардай полапонларим, акаларинг бор эди, бу шамол…- деб қўяди ғу-ғулаб. Ва панароқда ин қурганидан хурсанд бўлади. 

 

Раҳмат БЕК.

СТАТИСТИКА

Сайтга кирганлар
1
Мақолалар
872
Мақолаларни кӯрганлар сони
2201875

ӮҚУВЧИЛАР СОНИ

8620786
Бугун
Кеча
Шу ҳафта
Ӯтган ҳафта
Шу ой
Ӯтган ой
Ҳаммаси
4137
3500
7637
8588587
56890
117875
8620786

Сизнинг IPнгиз: 216.73.216.160
Бугун: 16-09-2025 22:26:59

ҲАМКОРЛАР

 

 

   

2015